۱۴۰۳-۰۲-۲۷ ۴:۰۰ ب٫ظ

سفره هفت سین عروس، نمادی از شروعی نو و امید به آینده

سفره هفت سین عروس، نمادی از شروعی نو و امید به آینده

سفره هفت سین عروس، نمادی از شروعی نو و امید به آینده

سفره هفت سین عروس

با نزدیک شدن به “نوروز”، بسیاری از بانوان خوش ذوق و هنرمند ایرانی شروع به تهیه و تدارک ملزومات سفره هفت سین می کنند و انواع و اقسام تزیینات زیبا و شیک را برای سفره هفت سین خود و یا عزیزان شان فراهم می کنند.

در این میان، منزل نوعروس ها حال و هوای دیگری دارد. دختران جوانی که نخستین نوروز را در کنار همسرشان و در منزل خود جشن می گیرند شاید بیش از همه اشتیاق پهن کردن اولین سفره هفت سین مشترک را داشته و با شور و حال خاصی تدارک نوروز را می بینند.

به علاوه، خانواده داماد نیز به عنوان چشم روشنی، یک سفره هفت سین هرچند کوچک تهیه کرده و در نخستین نوروز تاهل فرزندشان، به منزل پسر و عروس خود برده و عیدی ویژه ای نیز برای عروس خانم در نظر می گیرند تا خاطره نخستین سال نوی مشترک برای همیشه در ذهن زوج جوان باقی بماند.

سفره هفت سین نمادی از شروعی نو و امید به آینده ای روشن است. این سفره در ایران از دیرباز رواج داشته و هر ساله با فرا رسیدن نوروز، ایرانیان آن را در منازل خود پهن می کنند.

سفره هفت سین معمولا از هفت سینی تشکیل می شود که هر یک از آنها نماد خاصی دارند. هفت سینی های اصلی سفره هفت سین عبارتند از:

  • سمنو نماد برکت و نعمت
  • سبزه نماد سرسبزی و طراوت
  • سیر نماد دوری از بلا و بیماری
  • سرکه نماد تلخ کامی های سال گذشته
  • سیب نماد زیبایی و شادابی
  • سنجد نماد زایش و باروری
  • سماق نماد صبر و استقامت

علاوه بر هفت سینی های اصلی، برخی از افراد اقلام دیگری را نیز به سفره هفت سین خود اضافه می کنند. این اقلام می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • قرآن و ادعیه
  • شمع
  • گل
  • ظروف و وسایل تزئینی

سفره هفت سین را می توان به سبک های مختلفی چید. برخی از افراد ترجیح می دهند که سفره هفت سین خود را به سبک سنتی بچینند. این افراد از ظروف و وسایل سنتی برای چیدن سفره هفت سین خود استفاده می کنند.

برخی دیگر از افراد ترجیح می دهند که سفره هفت سین خود را به سبک مدرن بچینند. این افراد از ظروف و وسایل مدرن برای چیدن سفره هفت سین خود استفاده می کنند.

چیدن سفره هفت سین نیازمند خلاقیت و سلیقه است. شما می توانید با استفاده از وسایل و مواد مختلف، سفره هفت سینی زیبا و منحصر به فرد برای خود و عزیزان تان تهیه کنید.

در ادامه چند نمونه زیبا و شیک از انواع تزیین سفره هفت سین عروس را مشاهده می کنید:

تزیین سفره هفت سین عروس با ظروف و وسایل سنتی

تزیین سفره هفت سین عروس با ظروف و وسایل سنتی یکی از ایده های پرطرفدار است. این کار باعث می شود که سفره هفت سین عروس جلوه ای سنتی و اصیل پیدا کند. برای این کار می توان از ظروف و وسایلی مانند سینی های مسی، بشقاب های سفالی، گلدان های گلیم دوزی شده و … استفاده کرد.

تزیین سفره هفت سین عروس با ظروف و وسایل مدرن

تزیین سفره هفت سین عروس با ظروف و وسایل مدرن نیز یکی دیگر از ایده های زیبا و شیک است. این کار باعث می شود که سفره هفت سین عروس جلوه ای مدرن و امروزی پیدا کند. برای این کار می توان از ظروف و وسایلی مانند سینی های استیل، بشقاب های چینی، گلدان های شیشه ای و … استفاده کرد.

تزیین سفره هفت سین عروس با گل ها و گیاهان طبیعی

تزیین سفره هفت سین عروس با گل ها و گیاهان طبیعی یکی از ایده های جذاب و دلنشین است. این کار باعث می شود که سفره هفت سین عروس جلوه ای زیبا و سرزنده پیدا کند. برای این کار می توان از انواع گل ها و گیاهان طبیعی مانند گل های رز، گل های لاله، گل های نرگس، سبزه و … استفاده کرد.

تزیین سفره هفت سین عروس با گل ها و گیاهان مصنوعی

تزیین سفره هفت سین عروس با گل ها و گیاهان مصنوعی نیز یکی از ایده های کم هزینه و آسان است. این کار باعث می شود که سفره هفت سین عروس جلوه ای زیبا و چشم نواز پیدا کند. برای این کار می توان از انواع گل ها و گیاهان مصنوعی مانند گل های رز مصنوعی، گل های لاله مصنوعی، گل های نرگس مصنوعی و … استفاده کرد.

تزیین سفره هفت سین عروس با شمع و نور

تزیین سفره هفت سین عروس با شمع و نور نیز یکی از ایده های زیبا و چشم نواز است. این کار باعث می شود که سفره هفت سین عروس جلوه ای روشن و درخشان پیدا کند. برای این کار می توان از انواع شمع های رنگی، شمع های وارمر، شمع های LED و … استفاده کرد.

تزیین سفره هفت سین عروس با وسایل تزئینی مختلف

تزیین سفره هفت سین عروس با وسایل تزئینی مختلف نیز یکی از ایده های جذاب و خلاقانه است.

مهم ترین نکته در چیدن سفره هفت سین، توجه به سلیقه و خلاقیت شماست. شما می توانید با استفاده از وسایل و مواد مختلف، سفره هفت سینی زیبا و منحصر به فرد برای خود و عزیزان تان تهیه کنید.

در اینجا چند نمونه از سفره هفت سین عروس را با هم میبینیم:

در پایان، آرزو می کنیم که سال نو پر از شادی و موفقیت برای شما و عزیزان تان باشد.