تزیین کیک خامه ای رنگین کمانی آسان

کیک خامه ای رنگین کمانی آسان
کیک خامه ای رنگین کمانی آسان

 زمان آماده سازی ۳۰دقیقه

 زمان پخت ۲۵دقیقه

 تزئین ۳۰ دقیقه

تزیین کیک خامه ای رنگین کمانی آسان
تزیین کیک خامه ای رنگین کمانی آسان

فیلم مراحل تزیین کیک خامه ای رنگین کمانی آسان

فیلم تمام مراحل تزیین کیک

یک کیک بپزید

یک کیک بپزید. من از دستور تهیه کیک اسفنجی خوشمزه و آسان استفاده کردم . پس از سرد شدن کیک‌، لایه به لایه برش بدید تا در مجموع ۴ لایه کیک یکنواخت داشته باشید.

البته، می توانید یک کیک بزرگتر درست کنید یا از دستور کیک کاملا متفاوت استفاده کنید.

برش لایه لایه کیک اسفنجی
برش لایه لایه کیک اسفنجی

 باترکریم را آماده کنید

برای پر کردن کیک از باترکریم استفاده کنید. باترکریم به نظر من خیلی راحت آماده می شود و همچنین رنگ آن با رنگ های خوراکی بسیار راحت است. باترکریم را می توان برای پر کردن و روکش کیک استفاده کرد. و همچنین می توانید از آن گل های زیبا و حاشیه روی کیک ها استفاده کنید. 

کرم رنگین کمانی

  • ۵۶۵ گرم کره بدون نمک در دمای اتاق
  • پودر قند ۷ پیمانه
  • ۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
  • ۴ قاشق غذاخوری شیر، خامه غلیظ
  • ۱/۸ قاشق چایخوری نمک
باترکریم
باترکریم

طرز تهیه باترکریم

  • با سرعت کم کره در دمای اتاق (۵۶۵ گرم) را حدود ۲ دقیقه بزنید تا یکدست شود. سپس پودر قند را به تدریج اضافه کنید (۷ لیوان) هر بار ۱ فنجان. پس از مخلوط شدن پودر قند، سرعت را به متوسط ​​افزایش دهید و حدود ۲-۳ دقیقه خوب هم بزنید. سپس عصاره وانیل (۱ قاشق غذاخوری) و خامه/شیر/ (۲ تا ۴ قاشق غذاخوری) را اضافه کنید. اگر مایه کیک خیلی سفت بود و مایه نازک تری خواستید می توانید خامه بیشتری اضافه کنید. هم بزنید تا صاف و ابریشمی شود.
  • نکته: اگر پودر قند شما گلوله است، قبل از استفاده آن را الک کنید.
  • همانطور که قبلاً اشاره کردم باترکرم بسیار آسان رنگ می شود. 
  • باترکریم آماده شده را به ۷ قسمت مساوی تقسیم کنید. 6 تا از آنها را با رنگ های رنگین کمانی رنگ کنید و ۱ قسمت را بدون رنگ نگه دارید – برای پوشش. کیسه های پایپینگ را با باترکریم رنگین کمانی پر کنید و کنار بگذارید.
  • نکته: باترکرم بسیار آسان رنگ می شود. فقط یک چیز را به خاطر بسپار حتما از رنگ های ژله ای غلیظ استفاده کنید و از استفاده از رنگ های مایع در فروشگاه مواد غذایی خودداری کنید.
باترکریم رنگین کمانی
باترکریم رنگین کمانی

کیک را با لایه های خامه رنگین کمانی پر کنید

برای پر کردن کیک با لایه‌های خامه‌ای رنگین کمانی، ابتدا مقدار کمی باترکرم را روی یک تخته کیک آغشته کنید. اگر تخته کیک ندارید، اولین لایه کیک را روی صفحه کیک یا پایه کیک قرار دهید. استفاده از تخته کیک، انتقال کیک، به عنوان مثال به یخچال، خارج از یخچال، روی پایه کیک زیبا را آسان‌تر می‌کند.

دهانه هر کیسه را با قیچی برش دهید. سعی کنید دهانه تقریباً یکسانی را روی هر کیسه برش دهید. حالا از لبه بیرونی لایه های باترکرم رنگین کمانی را شروع کنید.

با یک دایره قرمز شروع کنید، سپس نارنجی، زرد و تا زمانی که یک الگوی رنگین کمان ایجاد کنید. احتمالاً باید دستور رنگین کمان را تکرار کنید تا زمانی که تمام فضای کیک را با کره خامه بپوشانید (مرحله ۴-۸).

نکته : از یک صفحه گردان کیک استفاده کنید. این کار فرآیند کیک رنگین کمانی را بسیار ساده تر می کند.

لایه های خامه رنگین کمانی
لایه های خامه رنگین کمانی

کیک را با باترکریم بپوشانید

لایه دیگری از کیک را روی لایه باترکریم چند رنگ قرار دهید و این کار را تا زمانی که از هر ۴ لایه کیک استفاده کنید، تکرار کنید.

از یک کاردک برای پخش یک لایه نازک باترکریم (بدون رنگ) روی قسمت بالا و کناره ها استفاده کنید. با کاردک آن را صاف کنید. سپس کیک را به مدت حدود ۱ ساعت خنک کنید تا لایه ها به خودشو بگیره.

خامه کشی کیک رنگین کمانی
خامه کشی کیک رنگین کمانی

فراستینگ چند رنگ روی کیک

برای تزیین کیک با لایه های رنگین کمانی، ابتدا کیک را به بخش های تقریباً مساوی تقسیم کنید. 

تقسیم بندی کیک
تقسیم بندی کیک


ارتفاع کیک را اندازه بگیرید و آن را بر ۶ تقسیم کنید. یک قالب کاغذی ساده درست کنید و سپس اندازه ها را با خلال دندان روی کیک منتقل کنید.

تقسیم بندی کیک رنگین کمانی
تقسیم بندی کیک رنگین کمانی

قبل از شروع لایه کشی لایه های رنگین کمان روی کیک، مطمئن شوید که کیک به خوبی سرد شده است و لایه سفید باترکریم سفت است.

از پایین کیک شروع کنید. اندازه هایی که با خلال دندان مشخص شده را با باترکریم های رنگین کمان بر روی هر بخش را دنبال کنید. و مقداری از رنگ آخر را بر روی سطح کیک بریزید.

خامه کشی کیک رنگین کمانی
خامه کشی کیک رنگین کمانی

حالا می توانید رویه و کناره های کیک رنگین کمانی را صاف کنید. برای صاف کردن لایه های کرم رنگین کمانی از یک صاف کننده کره ای صاف و یک کفگیر کوچک افست استفاده کنید. در صورت وجود می توانید از کاتر اسکراپر نیز استفاده کنید. هنگامی که از طرح رنگین کمان راضی بودید، کیک را به مدت ۱ ساعت یا تا زمانی که باترکرم سفت شود و دیگر چسبناک نباشد، خنک کنید (داخل یخچال قرار دهید).

صاف کردن خامه کشی با کاتر
صاف کردن خامه کشی با کاتر

 استنسیل روی کیک با باترکریم

به نظر من کیک کمی خسته کننده به نظر می رسد و بنابراین کناره آن را با کره مشکی و یک شابلون ساده قلب تزئین کنید.

ابتدا مقداری باقی مانده باترکریم را با رنگ خوراکی ژل مشکی رنگ کنید.

رنگ کردن باترکریم با رنگ ژله ای
رنگ کردن باترکریم با رنگ ژله ای

قبل از قرار دادن شابلون در کناره کیک، مطمئن شوید که کیک به خوبی سرد شده است و باترکریم دیگر نمی‌چسبد.


یک شابلون قلب را در جای خود قرار دهید و سپس یک لایه نازک از خامه سیاه روی شابلون بمالید. شابلون را در جای خود نگه دارید اما فشار زیادی به آن وارد نکنید تا در کرم رنگین کمانی زیبا فرورفتگی ایجاد نکنید.

شابلون را با دقت از کیک جدا کنید.

۴ قلب را در کناره ها شابلون کنید. قبل از اینکه قلب دوم را روی کیک شابلون کنید، یک خلال دندان بردارید و نقطه مقابل اولین قلب استنسیل شده را مشخص کنید. سپس دومین قلب مشکی را روی جایی که علامت گذاشتید شابلون کنید. و بعد از آن ۲ قلب بعدی را بین ۲ قلب اول شابلون کنید. به این ترتیب قلب های استنسیل شده به طور مساوی روی کیک قرار میگیرند.

تکنیک استنسیل
تکنیک استنسیل

 مخلوط ترافل و اسپرینکل خانگی

مخلوط ترافل و اسپرینکل در تزئین کیک و کوکی بسیار محبوب است. آنها را می توان از قبل مخلوط خریداری کرد. اما اگر نیاز به تهیه یک مخلوط اسپرینکل سفارشی دارید ، می توانید خودتان این کار را انجام دهید. فوق العاده آسان است.


مخلوط اسپرینکل را با استفاده از اسپرینکل های رنگین کمان قلبی زیبا، اسپرینکل های رنگین کمان و مروارید، نان پریل های سفید، شکر درشت سنباده و اسپرینکل های ستاره نقره ای درست کنید.

 مخلوط ترافل و اسپرینکل خانگی
 مخلوط ترافل و اسپرینکل خانگی

برای درخشندگی بیشتر، از اسپرینکل های ستاره نقره ای اضافه کنید. مخلوط اسپرینکل ها را در ظروف دربسته نگهداری کنید.

اسپرینکل های ستاره نقره ای
اسپرینکل های ستاره نقره ای

کیک خامه ای را با مخلوط ترافل و اسپرینکل تزئین کنید

برای تزیین کناره های کیک با آب پاش می توانید اجازه دهید کره کمی نرم شود و سپس روی کناره های کیک را اسپرینکل بپاشید. یا می توانید یک لایه نازک از کره نرم روی کیک بمالید و به آرامی روی لایه نرم باترکرم ترافل ها را بپاشید تا چسبناک شود.

تزیین کیک با ترافل و اسپرینکل
تزیین کیک با ترافل و اسپرینکل

از طرف دیگر، می توانید یک تکه کاغذ روغنی را روی یک کیک سرد شده محکم کنید. و سپس یک لایه نازک کره را روی کیک بمالید. این لایه به عنوان چسب عمل می کند تا پاشیدن به کیک بچسبد. حالا می توانید به آرامی اسپرینکل ها را روی کیک فشار دهید. این روش همچنین از کاربرد تصادفی پاشیدن در مناطقی که نمی‌خواهید روی آن پاشیده شود، جلوگیری می‌کند. کاغذ روغنی را با دقت جدا کنید.

چسباندن ترافل ها به کمک کاغذ روغنی
چسباندن ترافل ها به کمک کاغذ روغنی

 نحوه درست کردن خامه رنگین کمانی برای تزیین روی کیک

روی کیک را با کرم رنگین کمانی بسیار رنگارنگ تزیین کنید.

اول کیسه قیف باترکریم رنگین کمانی را آماده کنید. لایه‌های باترکرم رنگین کمانی را روی یک کیسه فریزر پخش کنید یا کنار هم لوله ای بچینید. سپس یک طرف کیسه فریزر را بردارید و آن را به وسط تا بزنید و سپس طرف دیگر را نیز به وسط تا بزنید. لایه های کرم کره قرمز و بنفش باید در وسط به هم برسند، قرمز و بنفش باید کنار هم باشند (مطابق تصویر). و دو سر کیسه فریزر را بچرخانید.

 نحوه درست کردن خامه رنگین کمانی برای تزیین روی کیک
 نحوه درست کردن خامه رنگین کمانی برای تزیین روی کیک

برای قیف زدن باترکریم رنگین کمانی زیبا، از ماسوره Wilton 1M و یا همان ستاره ای استفاده کنید. ماسوره را داخل کیسه قیف قرار دهید . یک انتهای کیسه فریزر باترکریم رنگین کمانی را برش دهید. کیسه فریزر باترکریم را درکیسه قیف قرار دهید.

قیف زدن باترکریم رنگین کمانی
قیف زدن باترکریم رنگین کمانی

ماسوره را روی کیک بچرخانید. طبق تصویر ۴ قسمت را قیف بزنید و بعد بین آن ها را قیف بزنید. و در آخر روی گلها را با ترافل قلب تزئین کنید.

تزیین کیک با ماسوره ستاره ای
تزیین کیک با ماسوره ستاره ای
کیک رنگین کمانی برش خورده
کیک رنگین کمانی برش خورده