۱۴۰۳-۰۴-۲۴ ۲:۵۳ ق٫ظ

اگر احساس میکنید زندگیتان کسل کننده است، با این ۱۰ رفتار خداحافظی کنید

اگر احساس میکنید زندگیتان کسل کننده است، با این ۱۰ رفتار خداحافظی کنید

اگر احساس میکنید زندگیتان کسل کننده است، با این ۱۰ رفتار خداحافظی کنید

اگر احساس میکنید زندگیتان کسل کننده است، با این ۱۰ رفتار خداحافظی کنید

آیا تا به حال در رسانه‌های اجتماعی خود مرور کرده‌اید و فکر کرده‌اید که چگونه زندگی دیگران مملو از ماجراجویی به نظر می‌رسد در حالی که زندگی شما اینقدر…است؟ 

من بارها این احساس را داشته‌ام، و این مرا به بررسی دقیق آنچه انجام می‌دادم سوق داد که زندگی من را بسیار خسته‌کننده می‌کرد. یا به طور دقیق تر، دقیقاً چه اشتباهی انجام می دادم.

خب، من عادت های زیادی پیدا کردم که همه چیز را توضیح می داد. و امروز، من می خواهم آن عادات و رفتارها را با شما به اشتراک بگذارم. 

بنابراین، اگر احساس می کنید که زندگی شما نیاز به کمی تکان دادن دارد، ادامه مطلب را بخوانید و بدانید که آنها چه هستند!

۱) صرف زمان زیاد در شبکه های اجتماعی

اولین چیزی که متوجه شدم این بود که من بیش از حد تلفنم را دنبال می کنم.

من متوجه شدم که هر وقت بیکار بودم، به سراغ تلفنم می رفتم تا شبکه های اجتماعی را بررسی کنم. من دائماً در حال چک کردن آخرین پست های دوستانم، خانواده ام و افراد مشهور بودم.

این یک مشکل بود زیرا من هرگز واقعاً از آنچه در حال انجام آن بودم لذت نمی بردم. من فقط به بیرون نگاه می کردم و از زندگی دیگران می دیدم.

این شبیه به این بود که من روی تخت بیمارم دراز کشیده باشم و به بچه های محله که بیرون بازی می کنند نگاه کنم. من می توانستم آنها را ببینم، اما نمی توانستم به آنها بپیوندم.

در نهایت، تصمیم گرفتم که باید کاری در مورد این وضعیت انجام دهم. من می دانستم که باید زمان کمتری را در شبکه های اجتماعی بگذرانم.

من یک برنامه ریزی زمانی ایجاد کردم و به خودم قول دادم که فقط نیم ساعت در روز به شبکه های اجتماعی نگاه کنم.

در ابتدا، این کار سخت بود. من می خواستم بیشتر وقتم را در شبکه های اجتماعی بگذرانم.

اما با گذشت زمان، متوجه شدم که کمتری به شبکه های اجتماعی نیاز دارم. من شروع به انجام کارهای دیگری کردم که از آنها لذت می بردم، مانند خواندن، ورزش و گذراندن وقت با دوستان و خانواده.

اگر شما هم احساس می کنید که بیش از حد وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانید، توصیه می کنم که یک برنامه ریزی زمانی ایجاد کنید و به خودتان قول دهید که فقط مدت زمان مشخصی را در شبکه های اجتماعی صرف کنید.

این کار به شما کمک می کند تا از شبکه های اجتماعی لذت بیشتری ببرید و زمان بیشتری برای مشارکت فعال در زندگی واقعی داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در کاهش زمان استفاده از شبکه های اجتماعی آورده شده است:

  • تلفن خود را در طول روز خاموش کنید.
  • زمان مشخصی را برای استفاده از شبکه های اجتماعی تعیین کنید.
  • به دنبال جایگزین هایی برای شبکه های اجتماعی باشید، مانند خواندن کتاب، ورزش یا گذراندن وقت با دوستان و خانواده.

با کمی تلاش، می توانید از شبکه های اجتماعی به روشی سالم تر استفاده کنید.

۲) نه گفتن به تجربیات جدید

وقتی وقت خود را از شبکه های اجتماعی آزاد کردید، می توانید آن را برای انجام کارهای جدید و هیجان انگیز استفاده کنید.

ممکن است فکر کنید که من آدم ماجراجویی هستم، اما حقیقت این است که من همیشه برای امتحان کردن چیزهای جدید مردد بودم. من می ترسیدم که شکست بخورم یا احمق به نظر برسم.

اما بعد تصمیم گرفتم که باید از ترس هایم عبور کنم و زندگیم را رنگی تر کنم.

وقتی این کار را کردم، زندگیم واقعاً تغییر کرد. من سرشار از هیجان شدم و احساس کردم که در حال رشد هستم.

امتحان کردن چیزهای جدید یکی از بهترین راه ها برای رشد و تجربه زندگی به طور کامل است.

پس، از ترس هایتان نترسید و از فرصت های جدید استقبال کنید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در امتحان کردن چیزهای جدید آورده شده است:

با چیزهای کوچک شروع کنید.

اگر می ترسید که شکست بخورید، با چیزی کوچک شروع کنید که اگر شکست بخورید، دنیا به آخر نمی رسد.

با دوستان یا خانواده خود همراه شوید.

 این کار می تواند به شما کمک کند تا احساس امنیت بیشتری داشته باشید و از خودتان خجالت نکشید.

به یاد داشته باشید که همه اشتباه می کنند. 

همه ما در یک نقطه از زندگیمان اشتباه می کنیم. مهم این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و به جلو حرکت کنید.

پس، چه چیزی را دارید که از دست می دهید؟ زندگی شما کوتاه است، پس از آن لذت ببرید!

۳) پرهیز از روابط اجتماعی

من خودم قبلاً هم این کار را می کردم. در واقع، این خیلی مسخره بود – من در رسانه های اجتماعی خیلی فعال بودم، اما هر وقت کسی دعوتم می کرد که بیرون بروم، مثلاً برای قهوه یا یک شب بیرون، همیشه رد می کردم.

منصفانه بگویم، بیشتر اوقات دلایل معتبری داشتم. من شغل شلوغی داشتم، خانواده ای داشتم که باید به آنها رسیدگی می کردم، بنابراین در پایان روز یا هفته، کاملاً خسته بودم.

و برای تکمیلش، من یک درونگرا هستم، بنابراین باتری اجتماعی من خیلی محدود است.

اما پایبندی به این روال دقیقاً همان چیزی بود که باعث شد زندگی من خیلی قابل پیش بینی و کسل کننده شود.

ما به محرک ذهنی و عاطفی نیاز داریم که شرکت می تواند به ما بدهد. ما به دیدگاه های متنوع، خنده های صمیمانه و گفتگوهای عمیق نیاز داریم تا سلول های مغزمان را که از روال زیاد به خواب رفته اند، متزلزل کنیم.

بنابراین، یک کلمه – اجتماعی شدن. برای قهوه با افراد دیگر وقت بگذارید. مورد علاقه من برنامه ریزی یک قرار ناهار در اواسط هفته با دوستان است.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در اجتماعی شدن آورده شده است:

  • با دوستان و خانواده خود برنامه ریزی کنید.
  • به کلاس ها یا گروه های اجتماعی بپیوندید.
  • خودتان را در معرض موقعیت های اجتماعی قرار دهید، حتی اگر احساس راحتی نمی کنید.

با کمی تلاش، می توانید زندگی اجتماعی خود را تقویت کنید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید.


۴) گرفتار شدن در یک روال

من هم مثل شما هستم. من به روال منظمی متکی هستم. این به من کمک می کند تا در روزهایی که انگیزه ندارم، کارم را انجام دهم.

اما روتین هم می تواند کسل کننده باشد. حتی اگر زندگی منظمی را دوست داشته باشید، باز هم می توانید از یکنواختی آن خسته شوید.

خوشبختانه، راه هایی برای شکستن روتین بدون اینکه همه چیز را به هم بریزید وجود دارد.

در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • به جای کافه همیشگی خود، یک کافه جدید را امتحان کنید.
  • یک نوع ورزش جدید را امتحان کنید.
  • از یک مسیر متفاوت به محل کار رانندگی کنید.
  • دستور پخت های جدیدی را امتحان کنید.
  • یک سرگرمی جدید را شروع کنید.
  • در یک کلاس آنلاین ثبت نام کنید.
  • برای تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی کنید.

اینها فقط چند ایده هستند. با کمی خلاقیت، می توانید راه های زیادی برای شکستن روتین و افزودن تنوع به زندگی خود پیدا کنید.

حتی کارهای کوچک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. بنابراین، از امتحان چیزهای جدید نترسید و از زندگی خود لذت ببرید!


۵) بیش از حد فکر کردن و نگرانی

آیا تا به حال اینطور بوده که شب ها در رختخواب بیدار دراز کشیده اید و به چیزهایی فکر کرده اید که در گذشته اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده اتفاق بیفتد؟

من هم همینطور هستم. من اغلب در مورد اشتباهاتی که مرتکب شده ام یا چیزهایی که می توانستم انجام دهم اما انجام ندادم، فکر می کنم. من همچنین در مورد اینکه چه اتفاقی ممکن است بیفتد، نگران هستم.

این طبیعی است که گاهی اوقات نگران یا مضطرب باشیم. اما اگر این افکار بیش از حد غالب شوند، می توانند زندگی ما را مختل کنند.

وقتی بیش از حد فکر می کنیم، نمی توانیم از لحظه لذت ببریم. ما به گذشته یا آینده گیر می کنیم و آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد را از دست می دهیم.

برای مثال، ممکن است در حال خوردن یک غذای خوشمزه باشیم، اما به جای لذت بردن از طعم آن، به اشتباهی که در محل کار مرتکب شده ایم فکر کنیم. یا ممکن است در حال تماشای یک غروب زیبا باشیم، اما به اینکه فردا چه کاری باید انجام دهیم فکر کنیم.

علاوه بر این، بیش از حد فکر کردن می تواند منجر به عدم تصمیم گیری شود. ما می توانیم زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل تمام جوانب مثبت و منفی یک تصمیم کنیم که در نهایت فلج شویم و هیچ تصمیمی نگیریم.

نتیجه این است که ممکن است در همان جایی که هستیم بمانیم و زندگی کسل کننده ای داشته باشیم.

راه حل این مشکل این است که یاد بگیریم چگونه از افکار خود فاصله بگیریم.

این کار آسان نیست، اما با تمرین می توانید آن را انجام دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

  • به خود یادآوری کنید که افکار شما فقط افکار هستند. آنها واقعیت نیستند.
  • روی لحظه حال تمرکز کنید.
  • از ابزارهای تمرکز مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن استفاده کنید.

با تمرین، می توانید یاد بگیرید که از افکار خود فاصله بگیرید و از زندگی خود لذت ببرید.


۶) وقتی برای تأمل

همه ما زندگی شلوغی داریم. ما همیشه در حال انجام کاری هستیم، از کار گرفته تا خانواده و دوستان. و گاهی اوقات، می تواند سخت باشد که زمانی را برای تأمل پیدا کنیم.

اما تأمل مهم است. این به ما کمک می کند تا افکار و احساسات خود را درک کنیم. این به ما کمک می کند تا الگوها و رفتارهایی را که ممکن است زندگی ما را کسل کننده کنند، تشخیص دهیم.

یک راه عالی برای تأمل، روزنامه نگاری است. وقتی افکار خود را روی کاغذ می آورید، می توانید آنها را از بیرون ببینید. می توانید ببینید که در چه الگوهایی گیر کرده اید.

اگر روزنامه نگاری برای شما مناسب نیست، فقط بیرون بروید و پیاده روی کنید. به افکار خود گوش دهید. به آنچه در مورد زندگی خود فکر می کنید فکر کنید.

با تأمل، می توانید درک بهتری از خود و زندگی خود پیدا کنید. می توانید تصمیمات بهتری بگیرید و زندگی رضایت بخش تری داشته باشید.

با تأمل، می تونید زندگی خودتون رو تغییر بدید.


۷) بی توجهی به مراقبت از خود

همه ما زندگی شلوغی داریم. ما همیشه در حال انجام کاری هستیم، از کار گرفته تا خانواده و دوستان. و گاهی اوقات، می تواند سخت باشد که وقتی را برای مراقبت از خود پیدا کنیم.

اما مراقبت از خود مهم است. به ما کمک می کند تا احساس سلامتی و رفاه داشته باشیم. به ما کمک می کند تا با استرس و چالش ها کنار بیاییم.

وقتی از خود مراقبت نمی کنیم، می توانیم احساس خستگی، فرسودگی و ناامیدی کنیم. ما ممکن است مستعد بیماری باشیم و عملکرد ما در کار و روابطمان ممکن است کاهش یابد.

مراقبت از خود به معنای انجام کارهایی است که به ما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشیم. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خواب کافی
  • تغذیه سالم
  • ورزش منظم
  • زمانی برای استراحت و آرامش
  • فعالیت های لذت بخش

اگر احساس می کنید از خود مراقبت نمی کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

  • زمانی را در تقویم خود برای مراقبت از خود رزرو کنید.
  • از دیگران کمک بگیرید.
  • به خودتان تعهد کنید که به خودتان اهمیت دهید.

مراقبت از خود یک سرمایه گذاری در سلامت و رفاه شماست. مراقبت از خود، زندگی را تازه تر و لذت بخش تر می کند.

۸) مطابق انتظارات دیگران زندگی کنید

همه ما در زندگی با انتظارات زیادی از سوی دیگران مواجه هستیم. جامعه، خانواده و دوستان ما همه نظرات و انتظاراتی دارند که می خواهند ما برآورده کنیم.

اما اگر زندگی خود را صرف تلاش برای برآورده کردن انتظارات دیگران کنیم، به احتمال زیاد زندگی کسل کننده و ناراحت کننده ای خواهیم داشت.

این به این دلیل است که ما در واقع آنچه را که می خواهیم انجام نمی دهیم. ما فقط آنچه را که فکر می کنیم دیگران از ما انتظار دارند انجام می دهیم.

من خودم سال ها این کار را کردم. سعی می کردم یک دانشجوی خوب، یک کارمند خوب و یک دوست خوب باشم. اما در نهایت، احساس می کردم که خودم نیستم. احساس می کردم که دارم دروغ می گویم.

وقتی تصمیم گرفتم که دیگر زندگی ام را صرف برآورده کردن انتظارات دیگران نکنم، همه چیز تغییر کرد. شروع کردم به انجام کارهایی که واقعاً دوست داشتم انجام دهم. شروع کردم به دنبال کردن ارزش های خودم.

و زندگی من رنگارنگ تر شد. هر روز هیجان انگیز تر شد..

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در زندگی مطابق با ارزش های خود آورده شده است:

  • به خودتان گوش دهید. به آنچه که برای شما مهم است فکر کنید.
  • از دیگران کمک بگیرید. با دوستان و خانواده خود صحبت کنید تا از آنها حمایت دریافت کنید.
  • به خودتان تعهد کنید. به خودتان قول دهید که زندگی خود را مطابق با ارزش های خود زندگی خواهید کرد.

۹) نادیده گرفتن رشد شخصی

همه ما می دانیم که رشد شخصی مهم است. اما گاهی اوقات، می تواند سخت باشد که زمان و انرژی را برای آن پیدا کنیم.

رشد شخصی به ما کمک می کند تا چیزهای جدید یاد بگیریم، مهارت های خود را بهبود ببخشیم و دیدگاه خود را گسترش دهیم. می تواند به ما کمک کند تا در زندگی شخصی و حرفه ای خود موفق تر شویم.

اما اگر به رشد شخصی خود اهمیت ندهیم، می توانیم در زندگی خود دچار رکود شویم. ما می توانیم احساس کنیم که درجا می زنیم و از زندگی خود خسته شده ایم.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در رشد شخصی آورده شده است:

هر روز زمانی را برای یادگیری چیز جدیدی اختصاص دهید.

این می تواند چیزی به سادگی خواندن یک مقاله یا تماشای یک ویدیو باشد.

در یک کلاس یا دوره آنلاین ثبت نام کنید.

این یک راه عالی برای یادگیری مهارت جدید یا توسعه دانش خود در یک موضوع خاص است.

با افراد جدیدی آشنا شوید.

این می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه خود را گسترش دهید و ایده های جدید را کشف کنید.

رشد شخصی یک سرمایه گذاری در آینده شماست.

وقتی متعهد به رشد شخصی خود هستید، زندگی خود را غنی تر و رضایت بخش تر می کنید.

وقتی چیزهای جدید یاد می گیریم، ذهنمان فعال می ماند و زندگیمان جالب تر می شود.


۱۰) فراموش کردن خندیدن و تفریح

همه ما می دانیم که خنده خوب است. این می تواند به ما کمک کند تا استرس را کاهش دهیم، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم و حتی روابط خود را بهبود بخشیم.

اما گاهی اوقات، می توانیم آنقدر درگیر زندگی روزمره خود شویم که فراموش کنیم بخندیم. ما می توانیم آنقدر درگیر مسئولیت ها و تعهدات خود شویم که تفریح را فراموش کنیم.

اما مهم است که به خود اجازه دهیم بخندیم و تفریح کنیم. خنده و تفریح ​​بخش مهمی از زندگی هستند. آنها به ما کمک می کنند تا از زندگی خود لذت ببریم و از استرس و اضطراب خلاص شویم.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در خندیدن و تفریح ​​بیشتر آورده شده است:

  • زمانی را برای تماشای فیلم های کمدی، تلویزیون یا نمایش های کمدی اختصاص دهید.
  • با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید و جوک ها را به اشتراک بگذارید.
  • به دنبال سرگرمی های جدیدی باشید که شما را بخندانند.
  • خودتان را برای خندیدن به چالش بکشید.

وقتی بخندید و تفریح ​​کنید، زندگی شما رنگارنگ تر و لذت بخش تر خواهد شد.